Крикун Лілія Вікторівна

Викладач кафедри

Крикун Лілія Вікторівна, 1983 року народження.

Закінчила: Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» у 2005 р., отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Початкове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя початкових класів, практичного психолога в закладах освіти, диплом
магістра з відзнакою ВА № 28130311; Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» у 2019 р., здобула кваліфікацію: ступінь вищої освіти магістр, спеціальність «Психологія», освітня програма «Психологія», професійна кваліфікація «Психолог. Викладач», диплом магістра з відзнакою М19 № 141854.
Аспірантка факультету психології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, спеціальність 053 Психологія (PhD). Тема дисертації «Психолого-педагогічні умови формування емоційної
компетентності соціальних педагогів».

Педагогічна та науково-педагогічна діяльність:

2005-2012 рр. – Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів № 1 з поглибленим вивченням правознавства, трудового навчання та фізичного виховання Івано-Франківської міської ради;

2012-2023 рр. – Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; з 2023 р. – Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника.

Наукові інтереси: загальна психологія, психологія емоційного інтелекту, арт-терапія, когнітивно-процесуальна терапія, когнітивно-поведінкова терапія, психологія насильства, психологія стресу, психологія горя і втрати.

Авторка понад 10 наукових та навчально-методичних праць. Тренерка Національної тренерської мережі ГО «Ла Страда-Україна» (Посвідчення №05, дійсне до 31.12.2025р.)

Підвищення кваліфікації (основне):
Психолог-консультант в напрямі: Арт-терапія (Сертифікат про підвищення кваліфікації за 144- годинною навчальною програмою від Асоціації практикуючих психологів Івано-Франківської області, НАПНУ, УНМЦ ППСР СП № 1541255); Когнітивно-процесуальна терапія (навчання організовано ПРООН, Версія для роботи з ветеранами / військовослужбовцями за Посібником для психотерапевтів, сертифікат 11-1607 2022 р.). Сертифікований фасилітатор програм:

– Фасилітатор Навчальної програми базового та поглибленого рівня Центру психосоматичної медицини «Зцілення душі і тіла» (The Center for Mind-Body Medicine – проф. Джеймс С. Гордон), USAID.
– Фасилітатор з інтервенції групового курсу управління стресом для дорослих «Самодопомога Плюс» (Центр дослідження конфліктів та психоаналізу НаУКМА, Центр психічного здоров’я НаУКМА, Товариство
конфліктологів України).

Сертифікований тренер, супервізор:
– Тренер, супервізор курсу «Зміцнення потенціалу практичних психологів закладів освіти» (МОН, ТОВ Видавництво «Ранок», UNESCO за підтримки уряду Японії).
– Тренер, супервізор проєкту «Безпечний простір: комплексна психосоціальна підтримка українських шкіл в умовах війни» (Центр психічного здоров’я НаУКМА, Державна служба якості освіти, Міністерство
освіти і науки України, WORDS HELP, PLAN INTERNATIONAL, Spanish Cooperation).
– Тренер, супервізор проєкту «SAFE SPACE – Невідкладна психосоціальна підтримка для учнів та шкільних вчителів». (Центр психічного здоров’я НаУКМА, Державна служба якості освіти, Національний університет «Києво-Могилянська академія», Міністерство освіти і науки України, Бюро кооперації OeAD в Одесі (Австрійська агенція з питань міжнародної мобільності та співпраці в галузі освіти, науки і досліджень).

Пройшла навчання із сертифікацією:
– для команди тренерів з впровадження інклюзивного навчання та створення безпечного освітнього середовища, ініційованого Міністерство освіти і науки України та Державною установою «Український інститут розвитку освіти», спільно з Українським благодійним фондом «Коло сім’ї» та за підтримки міжнародного проекту «Americares», в рамках Національної програми з охорони психічного здоров’я та психосоціальної підтримки, ініційованої Першою леді України Оленою Зеленською, за темами:
– «Психологічне консультування техніками КПТ в моделі резилієнтності»
– «Резилієнтні вчителі»
– «Резилієнтні класи»

– Український інститут когнітивно-поведінкової терапії:

«КПТ-модель консультування для ковпінгу з викликами війни»
– Тренінги, організовані Israel Trauma Coalition:
Модуль 1. «Перша психологічна допомога, самодопомога та пом’якшення синдрому вигорання і втоми від співчуття працівникам допомагаючи професій»;
Модуль 2. «Моделі інтервенції у кризових ситуаціях»;
Модуль 3. «Робота з горем та втратою».
– Міжнародна програма «8-ми крокова програма психологічної допомоги дорослим, дітям та підліткам, що зазнали втрати близьких внаслідок смерті». Підготовчий базовий курс. Тренери програми: Кнут Андерсен,
керівник центру по роботі з втратою Університетської клініки Акерсгус, Норвегія; Лінда Хансен, психолог центру по роботі з втратою Університетської клініки Акерсгус, Норвегія.
– «Як консультувати клієнтів переживаючих горе або втрату» (Міжнародна Асоціація психологів по роботі з горем та тяжкою втратою).
– Для тренерів-посередників та тренерок-посередниць Національної медіаторської мережі ГО «Ла Страда-Україна» «Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у вирішенні
конфліктів та миробудуванні»
– 48-годинної навчальної програми для викладачів (спец) курсу «Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у вирішенні конфліктів і миробудуванні» в обласних інститутах
післядипломної педагогічної освіти.
– Курс «Навички для психологічного відновлення» ( ГО «Підтримка психічного здоров’я», Асоціація фахівців в галузі психічного здоров’я, Центр психічного здоров’я і моніторингу наркотиків та алкоголю міністерства охорони здоров’я України).
– Курси «Методика роботи дитячого психолога при подоланні деструктивних проявів війни «РаДіти знову», «Терапевтичний їжачок» (БФ «Рідні», ГО «Інститут інтегративної арттерапії»).
– Курс The LEGO Foundation «Як справлятися зі змінами: соціально- емоційне навчання через гру».
– Тренінг для фахівців та фахівчинь «Основи роботи із носіями бойової травми», в рамках Проєкту USAID «Економічна підтримка України» проведений методистами та тренерами ГО «Простір можливостей», Центру психічного здоров’я та реабілітації «Лісова поляна», Міністерства охорони здоров’я України.

Тренер програм:
– «Особливості впровадження тренінгової програми «Професія. Кар’єра. Успіх»;
– «Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в школі».
– «Дорослішай на здоров’я»;
– «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»;
– Тренер із застосування Посібника «Репродуктивне здоров’я та відповідальна поведінка учнівської молоді» (допомога в апробації, удосконалені посібника, наданні вправ, порад, рекомендацій).
Учасниця робочої групи при МОН з розроблення діючого Положення про психологічну службу у системі освіти України (Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України», Наказ МОН від 20.03.2017 р. «Про утворення робочої групи з розроблення Положення про психологічну службу (психологічний супровід і соціально-педагогічна робота).

Член обласного журі ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у 2018-2022 рр.
Учасниця Школи молодого науковця. Організатори – ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», Івано-Франківський інститут післядипломної педагогічної освіти за підтримки Національної академії педагогічних наук України (2016-2018 рр.).
Грамоти, подяки:
– Подяка Департаменту освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту Івано- Франківської обласної державної адміністрації, 2013 р.
– Грамота Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, 2013 р.;
– Грамота Департаменту освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту Івано-Франківської ОДА, 2014 р.;
– Грамота Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Первинної профспілкової організації, 2014 р.;
– Грамота Департаменту освіти і науки Івано-Франківської ОДА, 2015 р.;
– Подяка Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи, 2016 р.;
– Грамота Департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА, 2018 р.;

– Подяка ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи, 2018 р.;
– Подяка Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи, 2021 р.;
– Грамота ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», 2022 р.;
– Подяка Міністерства освіти і науки України, 2022 р.

Основні публікації, тези конференцій:
1. Гасюк М. Б., Крикун Л. В. Емоційний інтелект соціальних педагогів закладів освіти. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія. Видавничий дім «Гельветика». Том 33 (72). 2022. №1. С. 37-
39. DOI https://doi.org/10.32838/2709-3093/2022.1/06
2. Крикун Л. В. Актуальність досліджень емоційної компетентності як показника професійного розвитку соціального педагога». Збірник статей учасників Третьої Міжнародної наукової інтернет-конференції
«Методологічні, теоретичні та практичні проблеми психологічної науки» (16 березня 2021 р., м. Дрогобич). Редактори-упорядники: М.В. Савчин, А.Р. Зимянський – Дрогобич: ТзОВ «Трек ЛТД» 2021. – С.158-167.
3. Крикун Л. В. Концептуальні підходи дослідження впливу емоцій на людину. Теоретико-методологічні проблеми сучасної психології особистості, 23-24 вересня 2021 р.: Матеріали Міжнародної науково- практичної конференції. Упорядник О. Г. Паркулаб. Івано-Франківськ, 2021. С. 85-90. URL : http://lib.pnu.edu.ua/files/zbirnyky/konf-psych-2021.pdf
4. Крикун Л. В. Психотехнології розвитку емпатії дорослих у посткризовий період. Матеріали звітної наукової вебконференції викладачів, докторантів, аспірантів університету за 2021 рік Прикарпатського
національного університету імені Василя Стефаника, 4–5 квітня 2022 р., м. Івано-Франківськ. Електронне видання. Івано-Франківськ : Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника, 2022. С. 91-93. URL : https://kjourn.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/54/2022/11/%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8-
%D0%BF%D0%BD%D1%83-2022-.pdf
5. Крикун Лілія. Самооцінка емоційної компетентності соціальних педагогів закладів освіти. Модернізація системи освіти в гірських регіонах: національний і глобальний виміри: збірник матеріалів IV Міжнародної
науково-практичної конференції. Івано-Франківськ, 22-23 листопада 2022 р. С. 184-187

Науково-популярні публікації:

1. Лілія Крикун. Як допомогти дитині у стресовій ситуації. Освітянське слово. № 10-11, 30 червня 2022 року.
https://ippo.if.ua/images/stories/Osvitjanske_slovo/10-11_22.pdf
2. Л. Крикун Профілактика комп’ютерної залежності Тренінг для педагогів: Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями: навчально-методичний посібник за заг.ред Бережної Т. І., Удалової О. А., Волосюк Т. В., Буянової Г. В. К.: Україна, 2018. С.93-104. URL : http://xn--d1acjtrgde.kiev.ua/wp-content/uploads/2019/01/Posib.-Bezpechne-koristuvannya-inform-2018.pdf Публікація на сайті Всеосвіта CU505788? 25.06.2019: URL : https://vseosvita.ua/library/embed/01004jpc-28a1.doc.html

Методичні посібники:
1. Л. Підлипна, Л. Крикун, О. Хомин, В. Павлюк, Т. Глуханюк, О. Барабаш, Г. Ляльчук. Просвітницько-профілактична робота з протидії торгівлі людьми. Методичний посібник. Івано-Франківськ, «Лілея-НВ», 2015. 128с.
2. Репродуктивне здоров’я та відповідальна поведінка учнівської молоді. Посібник для тренера. уклад. Тетяна Слободян, Марина Гончарова. Видання друге, оновлене. – Київ: Благодійний фонд «Здоров’я жінки і планування сім’ї», 2018. – 134 с. (Лілія Крикун – допомога в удосконалені посібника, надання вправ, порад, рекомендацій). URL : http://www.womanhealth.org.ua/resursy-fondu/drukovani-vydannya/for-edu-
psycholigist-volonteers/
Розробила модуль для педагогів «Розвиток емоційно-етичної компетентності педагога» (8 год. аудиторних, 2 год. самостійна робота), Програма підвищення кваліфікації (нова редакція), Схвалено Вченою радою ІФОІППО (протокол №6 від 29 грудня 2022 року, затверджено наказом Івано-Франківського ОІППО від 11 січня 2023 року №4-А). Модуль читається для слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників в ІФОІППО.
Діяльність:
Розробила силабуси навчальних дисциплін:
«Технології оптимізації самооцінки та впевненості»
«Технології надання першої психологічної допомоги»
Розроблено методичне забезпечення навчальних курсів: методичні рекомендації, робочі програми, силабуси, тестові завдання.

Здійснюю керівництво курсовими роботами спеціальностей «Психологія».

Керівник проблемної групи: «Емоційна стійкість: захист від стресу і травм».

Контакти
E-mail: liliia.krykun@pnu.edu.ua
Кафедра клінічної та реабілітаційної психології
Факультет психології
Прикарпатський університет імені Василя Стефаника, каб. 502 гуманітарного корпусу.
вул. Шевченка, 57,
76000 Івано-Франківськ, Україна